کامپیوتر یا رایانه ابزاری است که بر روی آنچه به آن می دهند ( و اصطلاحاَ به آن ورودی گفته می شود ) عملیاتی انجام می دهد که به آن پردازش می گویند و نتیجه مطلوب را به دست می دهد که خروجی نامیده می شود.

کامپیوترها در موسسات تجاری و صنعتی، شرکت های هواپیمایی، موسسات تحقیقاتی، علمی و پزشکی و . کاربرد دارند.

امروزه، به دلیل کاربردهای فراوان کامپیوتر و میزان استفاده فراوان از آن، برندهای متعددی از کامپیوتر وجود دارد. برند عبارت است از اسم ، اصطلاح ، نشانه ، طرح یا ترکیبی از آن ها که به منظور شناساندن کالاها و خدمات یک فروشنده یا گروهی از آن ها از محصولات رقبا می باشد. در حقیقت یک برند ، تعهد دائمی یک فروشنده برای ارائه ی مجموعه ای از ویژگی ها و مزایا و خدمات خاص به خریداران است که این از نظر مصرف کننده یعنی نشانه ی کیفیت ، هزینه ی پرس و جوی کمتر، ریسک کمتر و وسیله ای نمادین برای اظهار شخصیت.

چنانچه شما از صاحبان مشاغل هستید،  جهت توسعه بیشتر کسب و کار خود پیشنهاد می شود که برندی را انتخاب و آن را به ثبت برسانید تا از مزایایی که ثبت برند در اختیار شما قرار می دهد به راحتی استفاده نموده و قله های پیشرفت را طی نمایید. از جمله این مزایا ، می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

1- حق استفاده انحصاری از یک علامت به کسی اختصاص دارد که آن علامت را طبق مقررات ثبت کرده باشد.

2- با ثبت علامت تجاری، محافظت آن توسط مراجع قانونی تایید می شود.

3- علامت تجاری ثبت شده، به صاحب خود رسمیت می دهد.

4- استفاده از علامت تجاری موجب ایجاد تفاوت و تمایز بین محصولات و تولیدات مشابه می شود.

5- در قرارداد اعطای نمایندگی، علامت تجاری یکی از مهم ترین مواردی است که حتماَ باید قید شود.

6- تولیدکنندگان با داشتن علامت تجاری انحصاری و ثبت شده مم به ارائه محصولات با کیفیت تری خواهند بود.

7- تولیدکنندگان، تجار و شرکت ها برای دریافت تسهیلات نیاز به ارائه علامت تجاری دارند.

8- علامت تجاری ابزاری برای بازاریابی بوده و شهرت شرکت ها بر این اساس تکمیل می شود.

9- علامت تجاری وجهه خاصی به شرکت ها و کسب و کارها می بخشد.

10- در صورت مناسب و موفق بودن علامت تجاری و موفقیت آن، تبدیل به دارایی ارزشمندی برای صاحب حقوقی آن می شود.

11- برای دریافت گواهی و نشان استاندارد از برند و علامت تجاری استفاده می شود.

12- با ثبت علامت تجاری، از سرقت طرح ها و ایده ها دارای علامت تجاری ثبت شده ممانعت به عمل می آید.

شایان ذکر است، هر شخص حقیقی یا حقوقی می تواند به ثبت برند اقدام کند مشروط بر اینکه مدارکی دال بر انجام فعالیت تجاری یا تاجر بودن داشته باشد،یعنی یا پروانه کسب از اتحادیه مربوطه داشته باشد یا پروانه بهره برداری از سازمان صنعت ، معدن و تجارت تهران یا هر استان دیگر، یا پروانه ساخت صادره از سازمان غذا و دارو و یا دانشگاه علوم پزشکی تهران یا ایران یا گواهی از اتحادیه مربوطه جهت کالا یا خدمات مورد نظر و سایر مجوزها از مراجع ذی ربط حسب محصول و کالا یا خدمات مورد نظر متقاضی.

 

مدارک لازم جهت ثبت برند کامپیوتر

1- اظهارنامه، که عبارت است از برگ های چاپی که از طرف اداره کل مالکیت صنعتی، در اختیار متقاضیان گذاشته می شود و به وسیله آن ها تکمیل می گردد.

2- ده عدد نمونه علامت ، به شکلی که استعمال می شود. به علاوه نمونه های اضافی، به تعداد یک نمونه برای هر طبقه اضافی که درخواست می شود.

درخواست کننده باید بر روی هر اظهارنامه، یک نمونه از علامت را الصاق و آن را امضاء نماید. نمونه سوم ، در موقع ثبت بر روی صفحه مربوط، در دفتر ثبت و نمونه چهارم، بر روی تصدیق ثبت ، الصاق می شود. ابعاد نمونه نباید از ده سانتیمتر از هر طرف کند. بر روی هر نمونه الصاق شده به طریق بالا، مهر اداره کل مالکیت صنعتی زده می شود به طریقی که یک قسمت از مهر بر روی نمونه و قسمت دیگر بر روی صفحه قرار گیرد.

3- یک کلیشه واضح و خوانا برای چاپ علامت، که ابعاد آن نباید از ده سانتیمتر از هر طرف کند. اضافه می شود در صورتی که ، علامت عبارت از یک یا چند کلمه بوده و دارای هیچگونه تصویر و حروف مخصوص نباشد، تقاضاکننده ثبت، مجبور به ضمیمه کردن کلیشه نخواهد بود.

4- نسخه اصلی یا رونوشت گواهی شده وکالت نامه، در صورتی که تقاضای ثبت به وسیله وکیل به عمل آید.

5- در صورتی که علامت در خارجه به ثبت رسیده باشد، تسلیم رونوشت گواهی شده از طرف اداره صادرکننده آن به زبان اصلی، به انضمام ترجمه غیررسمی آن به فارسی، به مسئولیت تقاضاکننده ثبت ، اامی است.

6- در صورتی که علامت برای تشخیص امتیاز محصول جماعتی یا محصول یک شهر یا یک ناحیه از کشور اختیار شود، گواهینامه از طرف مقام صلاحیتدار، دایر بر تصدیق استفاده از علامت مزبور، به وسیله سازندگان کالاهای مربوط به آن. ( مقام صلاحیتدار مزبور عبارت است از اتحادیه صنفی، اطاق بازرگانی ، شهرداری ، و فرمانداری )

 

فرآیند ثبت برند

1- عموما اولین گام در ثبت برند، استعلام آن می باشد، تا توسط شخص دیگری به ثبت نرسیده باشد.

2- پس از انتخاب برند و تأیید استعلام می بایست به سامانه اداره مالکیت معنوی به نشانی  مراجعه نمایید و اطلاعات و مدارک لازم را ارسال نمایید و کد پیگیری دریافت کنید.

3- پس از تکمیل اطلاعات در سامانه، ممکن است پاسخ اداره یکی از این سه حالت اخطار نقص، رد پرونده، آگهی نوبت اول باشد. که در حالت آگهی نوبت اول یعنی مشکلی در اطلاعات وارد شده وجود نداشته و می بایست نسبت به ارائه مدارک اقدام نمایید.

4- بعد از انتشار آگهی نوبت اول بایستی مدارک به صورت فیزیکی به اداره مالکیت معنوی تحویل داده شود، و نسبت به پرداخت هزینه رومه رسمی اول و هزینه حق الثبت اقدام نمایید.

5- پس از گذشت زمان مقرر در صورتی که شخص یا اشخاصی نسبت به برند شما اعتراضی نداشته باشد باید برای آگهی نهایی و دریافت سند قطعی برند اقدام کنید.

در صورت نیاز به هرگونه مشاوره تخصصی با ما تماس حاصل فرمایید.

با ارائه خدمات حرفه ای کارآمد، در خدمت شما عزیزان خواهیم بود.


کامپیوتریا ثبت ,علامت ,، ,تجاری ,برند ,یک ,می شود ,علامت تجاری ,بر روی ,ثبت برند ,در صورتی ,اداره مالکیت معنویمنبع

منظور از خصیصه استقلال مارک پس از ثبت علامت تجاری چیست ؟

لزوم ثبت شرکت خارجی، شعبه و نمایندگی در قانون ثبت شرکت ها

ثبت شرکت تعاونی کار و عمران شهری

اختیارات مدیران شرکت بامسئولیت محدود

ثبت برند نان صنعتی

نحوه استقراض شرکت سهامی عام

استقلال شرکت تجاری و محدودیت مسئولیت شرکا

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین جستجو ها

تماشاي آنلاين فيلم هاي سينمايي محصولات آموزشی قیمت تابلو پلکسی portakhfif سایت سرگرمی سرخک قیمت خرید تردمیل بیقرارم دیگ بخار نیمه صنعتی coryyc2 Casa بررسی تخصصی پاوربانک جویروم