یکی دیگر از موضوعات سنتی و کلاسیک مرتبط با شرکت های تجاری خصوصاً شرکت های سهامی، موضوع اطلاع رسانی از طریق رومه می باشد. در قوانین ومقررات تجاری، رومه با عناوین مختلفی از جمله رومه رسمی، رومه محلی، رومه کثیرالانتشار ویا جراید معرفی شده از طرف وزارت اطلاعات و جهانگردی، بیان شده است.

 

ماهیت رومه کثیرالانتشار با رومه رسمی متفاوت می باشد. امروزه رومه رسمی جهت انتشار رسمی قوانین و مقررات و هم چنین آگهی های ثبت شرکت ها و سایر اامات انتشاراتی استفاده می گردد که در راستای تکالیف اسناد فرا دستی و ضرورت اعتبار بخشی به اسناد الکترونیک، برقراری ارتباط برخط محتوای الکترونیک آگهی های ثبتی، امکان انتقال الکترونیکی تمام آگهی تولیدی در سراسر مراکز ثبت شرکت ها برقرار گردیده است که از جمله ویژگی ها و مزایای ارتباط برخط الکترونیکی بین سازمان ثبت اسناد واملاک و رومه رسمی می توان به، کاهش قابل ملاحظه تردد شهری و تردد بین شهری، صرفه جویی قابل ملاحظه در مصارف کاغذی و حذف نسخ چاپی مخصوص به رومه رسمی، استاندارد سازی محتوای ارسالی و حذف ساختار تایپ مجدد در رومه رسمی، اطلاع رسانی برخط متقاضیان و امکان پرداخت اینترنتی حق الدرج، ایجاد ساختارمناسب در مدیریت آمار،آگهی های ارسالی وانتشار شده رومه رسمی، جلوگیری قاطع از جعل و مخدوش شدن اصول آگهی های ارائه شده به رومه رسمی، ارتقاء سلامت اداری با توجه به حذف بخش قابل ملاحضه مخاطرات احصاء شده و ارتقاء و توسعه فضای کسب و کار با حذف یکی از آیتم های غیر ضرورنام برد.

اما رومه کثیرالانتشار در قانون تجارت وهم چنین قوانین ثبتی،ابزاری جهت اطلاع رسانی به شرکاء وسهامداران شرکت و نشر آگهی های ثبتی محسوب می گردد. رومه کثیرالانتشار ازدو جهت در فرآیند حقوقی شرکت ها نقش مهم داشته که یکی از این فرآیندها مربوط به اطلاع رسانی و دعوت شرکاء و سهامداران شرکت می باشد و استفاده دیگر رومه کثیرالانتشار، مربوط به اعلام ثبت تاسیس و تغییرات شرکت های تجارتی می باشد.

هرچند این الگو برداری از سیستم اطلاع رسانی از قانون قدیم فرانسه استفاده گردیده است،لکن در سال های اخیر در حقوق اکثر کشورها این نوع اطلاع رسانی از استفاده واهمیت کمتری برخوردار می باشد وایجاد بانک های اطلاعاتی ویا سایت های الکترونیکی شرکت های تجارتی واطلاع رسانی از طریق ایمیل و پیامک تلفن همراه در تجارت سایر کشورها، جای انتشار آگهی از طریق رومه کثیرالانتشارکه کمتر مورد استفاده مخاطب واقع می گردد را گرفته واز طرفی هزینه های بالای انتشار آگهی نیز موجبات افزایش هزینه های شرکت وهم چنین در نظر گرفتن این موضوع به یک مرحله و محاسبه هزینه آن در رتبه بندی کسب وکار از طریق بانک جهانی گردیده است.

Ÿ اامات نشر آگهی در رومه کثیرالانتشار

همان طور که بیان شد انتشار آگهی در بسیاری از موارد، جهت اطلاع سهامداران و شرکاء شرکت مورد استناد واقع می گردد و در برخی از موارد عدم درج آن نیز موجب مسئولیت حقوقی وعدم ثبت صورتجلسات خواهد گردید.

هرچند به غیر از شرکت های سهامی عام وخاص، در خصوص تشریفات دعوت شرکاء جهت تصمیم گیری در سایر شرکت ها از جمله شرکت با مسئولیت محدود وتضامنی ونسبی ومختلط مقررات خاصی در نظر گرفته نشده است و شرکت های مذکور به نحوی تابع اساسنامه می باشند ومی توانند دعوت به تشکیل جلسات را به هر نحو ممکن از جمله دعوت کتبی وشفاهی ویا الکترونیکی در اساسنامه خود پیش بینی نمایند که این موضوع به موجب ماده ۳ قانون اصلاح موادی از قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران نیز بدین شرح بیان گردیده است: دعوت از مجامع عمومی و اعلام تصمیمات آنها از طریق رومه های کثیرالانتشار، پست سفارشی یا دیگر روش های قابل اثبات پیش بینی شده در اساسنامه صورت گیرد. لذا تشریفات دعوت درخصوص شرکت های سهامی شامل سایر شرکت های تجارتی نمی گردد.

علیهذا با عنایت به اهمیت موضوع و بررسی آگهی دعوت توسط ادارات ثبت در این قسمت به مستندات واامات قانونی مرتبط با رومه به شرحذیل اشاره می گردد.

درماده ۹ لایحه اصلاحی قانون تجارت وم انتخاب رومه جهت پذیره نویسی در نظر گرفته شده است.

_ وم انتشار آگهی رومه کثیرالانتشار درخصوص تبدیل سهام با نام به بی نام و بالعکس

_ وم انتخاب رومه جهت دعوت مجامع در شرکت های سهامی خاص

_ وم انتخاب آگهی رومه کثیرالانتشار در شرکت سهامی در جهت دعوت سهامداران در مجمع موسس

_ وم انتشار رومه کثیرالانتشار در خصوص تقسیم دارایی و ختم تصفیه

_ وم انتشارآگهی رومه کثیرالانتشار در خصوص انتشار اوراق قرضه

_ وم انتشار آگهی رومه کثیرالانتشار درخواست مزایده سهام

_ وم انتشار آگهی رومه کثیرالانتشار در خصوص درخواست پرداخت سرمایه تعهدی

_وم اتشار آگهی رومه کثیرالانتشار در خصوص انحلال و انتخاب مدیران

_ وم انتشارآگهی رومه کثیرالانتشار درخصوص تبدیل شرکت خاص به عام.

_ وم انتشار دعوت مجامع در شرکت های سهامی عام

_ وم انتخاب آگهی رومه کثیرالانتشار در خصوص اعلامیه پذیره نویسی

_ وم انتشار آگهی رومه کثیرالانتشار در خصوص دعوت مجامع عمومی

_ وم انتشار آگهی رومه کثیرالانتشار در خصوص کاهش سرمایه

_ وم انتشار آگهی رومه کثیر الانتشار در خصوص افزایش سرمایه ( آگهی حق تقدم)

_ وم انتشار آگهی رومه کثیرالانتشار در خصوص انتشار پذیره نویسی افزایش سرمایه

_ وم انتشار آگهی رومه کثیرالانتشار پس از انحلال شرکت

_ وم انتشار آگهی رومه کثیر الانتشار درخصوص اعلام ختم تصفیه

_ ضمانت عدم انتشار آگهی رومه کثیرالانتشار

با جمیع موارد فوق به نظر می رسد در خصوص اامات مذکور تشریفات زایدی به شرکت های تجارتی تحمیل گردیده است که در شیوه های جدید تجاری مدرن این دسته از تشریفات جای نداشته و موجب بالا بردن هزینه ثبت شرکت و یا گذشت مواعد طولانی جهت انجام تشریفات می گردد؛ لذا به نظر می رسد با الگو برداری از نحوه اجرای فرآیندها با دیدگاه تسهیل و بهبود فضای کسب وکار، روش های کم هزینه وهمچنین بنیادین دیگری از جمله اطلاع رسانی الکترونیکی و مخابراتی برای سهامداران و شرکاء شرکت در نظر گرفته شود.هم چنین می توان با ایجاد سایت آگهی های تجاری و عضویت سهامداران تا حدود زیادی تشریفات مذکور از جهت انتشار و هزینه تسهیل گردد که با عنایت به حجم مستندات قانونی نیازمند اصلاح جدی قوانین در این خصوص می باشد.


کامپیوتریا رومه ,های ,شرکت ,آگهی ,کثیرالانتشار ,انتشار ,رومه کثیرالانتشار ,آگهی رومه ,انتشار آگهی ,شرکت های ,در خصوص ,آگهی رومه کثیرالانتشار ,انتشارآگهی رومه کثیرالانتشار ,وم انتشارآگهی رومه ,رومه کثیرالانتشار درخصوصمنبع

منظور از خصیصه استقلال مارک پس از ثبت علامت تجاری چیست ؟

لزوم ثبت شرکت خارجی، شعبه و نمایندگی در قانون ثبت شرکت ها

ثبت شرکت تعاونی کار و عمران شهری

اختیارات مدیران شرکت بامسئولیت محدود

ثبت برند نان صنعتی

نحوه استقراض شرکت سهامی عام

استقلال شرکت تجاری و محدودیت مسئولیت شرکا

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین جستجو ها

گروه تولید محتوای الکترونیکی کتاب های آموزشی مدارس و دانشگاه ها:ساسویه داهنگ تخفیف دونی سایت تفریحی تعمیرات وسایل برقی وبسایت رسمی سید ابراهیم موسوی پور مدرسه شطرنج پدیده بهبهان یو پی وی سی کرج آندرویدیفا | دانلود نرم افزار و بازی آندروید ترفند های خانه داری